امروز : 31 اردیبهشت 1403

توصیه­ های امنیتی:

تخلیه تلفنی به تلاشی آگاهانه از طرف دشمن با بهره ­گیری از غفلت و یا فریب عوامل خودی به منظور کسب اطلاعات و القای خواسته های خود از طریق برقراری ارتباط تلفنی گفته می­شود.

موضوعی که در عین سادگی و کم اهمیت جلوه کردنش بسیار مهم و حیاتی است و بسیار به امنیت کشور خدشه وارد کرده است.

اهداف تخلیه:

  • جمع آوری اطلاعات در خصوص مشکلات داخلی جامعه، در راستای بهره برداری تبلیغی
  • شناسایی مشکلات دستگاه های اجرایی، جهت بهره برداری تبلیغی در راستای ناکارآمد نشان دادن نظام
  • کسب اطلاعات در راستای دامن زدن به اختلافات جناح های سیاسی کشور
  • تلاش آگاهانه برای ایجاد اختلافات مذهبی، سیاسی و قومی در داخل کشور
  • کسب اطلاعات با هدف ایجاد اخلال در روابط جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی
  • کسب اطلاعات برای ایجاد زمینه‌های عملیاتی جهت برنامه ریزی کانون‌های شورشی یا تیم‌های تروریستی

راه‌های مبارزه با تخلیه تلفنی و تلفن‌های مشکوک:

  • کم کردن صحبت با تلفن در تماس با افراد ناشناخته
  • تا جای ممکن از پاسخ تلفنی به سوالات غیرطبیعی به هر فرد با هر پوششی امتناع کنیم. اگر هویت ادعایی فرد حقیقی باشد، ازکانال‌های تعریف ‌شده قانونی باید استفاده نماید.
  • به این موضوع باور داشته باشید که عدم همکاری شما در پاسخ به افراد با هویت جعلی یا واقعی، امری قانونی بوده و قانون اجازه مواخذه شما به دلیل این عدم همکاری را نخواهد داشت.
  • در صورت دریافت تماس مشکوک، به رده‌های حراستی یا حفاظتی محل مورد ادعای فعالیت تخلیه شونده مراتب را اطلاع دهید.
  • تا کسی را نشناختهایم و اطمینان حاصل نکرده‌ایم به هیچ سؤالی پاسخ ندهیم.
  • هیچ‌گونه مسائل و اطلاعات طبقه‌بندی شده را به صورت تلفنی بازگو نکنیم.
  • هنگام استفاده از تلفن به این موضوع بیندیشیم که نفر سومی در حال شنیدن مکالمه است.
  • همواره تلاش نمایید که مطالب مهم و دارای طبقه بندی حفاظتی را از طریق تلفن بازگو نکنید.
  • تا جای ممکن از پاسخ گویی تلفن به وسیله کودکان جلوگیری نمائیم.
  • آموزش‏های لازم به کودکان و اعضای خانواده داده شود تا به هیچ عنوان شماره تلفن یا آدرسی را به هنگام صحبت با تلفن بازگو نکنند.
  • از ارائه شماره تلفن­های غیرعمومی به افراد ناشناس خودداری کنید.